Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodní barvy očima předškolních dětí - rozvoj smyslové citlivosti
Plzáková, Gabriela ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem smyslové citlivosti předškolních dětí skrze přírodní média a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretická část práce se zabývá barvami a jejich vnímáním v přírodě, užíváním přírodních medií v současném výtvarným uměním a plánováním výtvarné výchovy v mateřské škole. V praktická část popisuje konkrétní plánování a realizaci výtvarné řady s využitím přírodních barev a její reflexi. Závěr shrnuje zjištění, která naznačují, že některé děti mohou být velmi citlivé k jemným rozdílům mezi odstíny i k méně sytým barvám v přírodě, přestože děti reagují nejlépe na syté a výrazné barvy. Děti jsou schopné si samy najít materiály a nástroje pro výtvarnou tvorbu a projevují zájem o pozorování a vnímání barevnosti přírody. Na základě získaných poznatků práce formuluje zásady pro plánování výtvarných činností s přírodními barvami
Za ruku, spolu a sám
Alexová, Jitka ; Turko, Pavel (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh mateřské školy v mladé rostoucí brněnské čtvrti Sadová. Vytvoření prostoru pro děti předškolního věku, ale také místa, které podpoří zdejší komunitu. Práce se zabývá konceptem vzájemné mezigenerační podpory, specifickými potřebami dítěte a jeho vnímáním prostoru.
Rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí v předškolním věku
Křepelová, Šárka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem jazykových rovin u dětí ve věku 5 až 6 let. Jedná se tedy o děti před nástupem do základní školy. V tomto věku se uzavírá etapa předškolního vzdělávání a s ní spojený vývoj. Konec tohoto období je specifický tím, že se děti připravují na začátek povinné školní docházky. S koncem předškolního období by mělo dítě dosahovat jistých výsledků v rozvoji jazykových rovin. Cílem prakticky orientované části diplomové práce je analyzovat rozvoj jazykových rovin u dětí v předškolním věku. Práce je logicky rozdělena do dvou částí. První z nich seznamuje s řečovým vývojem, definuje předškolní období a vymezuje jazykové roviny na základě podkladů z odborné literatury. Jedná se o teoretické poznatky nezbytné pro utvoření komplexního obrazu zkoumané problematiky. Dále jsou v práci popisovány nejčastěji se vyskytující druhy narušené komunikační schopnosti typické pro toto období. V neposlední řadě je představeno předškolní vzdělávání a související oblasti logopedické prevence. Druhá část práce se věnuje samotnému výzkumu. Zkoumán je skutečný stav jazykových znalostí a dovedností dětí ve výše vymezeném období. Na základě studia odborné literatury byl pro potřeby výzkumu vytvořen materiál, pomocí kterého byly hodnoceny znalosti a dovednosti dětí v oblasti jazykových rovin. Výzkumné...
Využití pohádek a rozvoj čtenářské pregramotnosti očima rodičů
Jindrová, Vendula ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...
Postoje obyvatel České republiky k novele zákona o českém školství, platbám za vysoké školy a státním maturitám – září až listopad 2022
Tuček, Milan
V šetření, které bylo realizováno od začátku září do začátku listopadu 2022, položilo CVVM baterii otázek zkoumající postoje občanů České republiky k opatřením zavedeným novelou zákona o českém školství. Opatření schválených novelou zákona o českém školství týkající se předškolní výchovy se těší široké podpoře veřejnosti. Necelé tři pětiny (58 %) dotázaných jsou proti povinné maturitě z matematiky, pro je více než třetina (35 %). Postoj obyvatel České republiky k placení školného na veřejných vysokých školách je dlouhodobě negativní (více než dvě třetiny jsou proti) a v čase téměř neměnný. Polovina (50 %) dotázaných je pro začleňování dětí se speciálními potřebami do běžných základních škol, proti jsou více než dvě pětiny (44 %). V porovnání s rokem 2020 podíl souhlasících vzrostl o 9 procentních bodů a poprvé tak převážil nad těmi, kteří s tím nesouhlasí.
Artikulační cvičení v MŠ
POSPĚCHOVÁ, Radka
Tématem této bakalářské práce jsou artikulační cvičení v MŠ. Cílem je vytvořit vzdělávací program artikulačních cvičení, který bude odpovídat specifikům předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem artikulace, její vývoj do konce předškolního věku, faktory ovlivňující tento vývoj a prevence narušení artikulace. Dále obsahuje metody vzdělávání a způsoby zařazení samotných artikulačních cvičení do edukačního procesu v mateřské škole. Obsahem praktické části jsou vhodně motivované náměty na artikulační cvičení, popis jejich realizace a evaluace. Tyto činnosti jsou zasazeny do běžného programu v mateřských školách, v rámci tématu ZIMA, a zpracovány hravou formou pomocí různých druhů aktivit. Tento vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole a to s dětmi ve věku 5-7 let. Pro vyhodnocení byly použity metody zúčastněného pozorování a analýza videozáznamů.
Výukový program s tematikou vybraných ekosystémů pro evironmentální výchovu v mateřské škole
POLEDNOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu. V teoretickém rámci definuje environmentální výchovu a její hlavní cíle, důvody pro její zařazení do vzdělávání již v předškolním věku a vztah k RVP PV. Kromě toho jmenuje metody vhodné pro její realizaci v mateřské škole. V praktické části představuje vytvořenou vzdělávací nabídku zaměřenou na vybraný ekosystém. Při výběru aktivit zařazených do výukového programu klade důraz na metody přímého studia přírody jako je pozorování a jednoduchý experiment, manipulace s přírodninami nebo smyslové vnímání. Zároveň se zaměřuje na prožitek dětí a zkušenosti, které získají bezprostředním kontaktem s přírodou a spontánními hrami v ní. Po realizaci výukového programu pak hodnotí navržená témata a zvolené metody na základě vyhodnocených rozhovorů a průběžného pozorování dětí.
Specifika přístupu pedagogů k mateřskému jazyku dítěte s OMJ v MŠ
HAVLOVÁ, Linda
Bakalářská práce se věnuje problematice dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jak učitelé přistupují k mateřskému jazyku dítěte s OMJ. Teoretická část seznámí čtenáře s předškolním vzděláváním v ČR, nástroji inkluzivního vzdělávání v MŠ a specifiky edukace dítěte s OMJ. V praktické části je prostřednictvím smíšeného výzkumu mapován přístup pedagogů k mateřskému jazyku dítěte s OMJ, míra jeho použití v předškolním vzdělávání a jeho rozvíjení v domácím prostředí dítěte. Dále je zjišťován způsob komunikace pedagogů s rodiči dítěte a s dítětem v prostředí MŠ, podpora komunikace dítěte s vrstevníky, možnosti rozvoje českého jazyka u dětí v MŠ a míra využití podpůrných opatření.
Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy
BAMBASOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy se věnuje tématům čtenářské pregramotnosti, současné dětské literatury a jejímu následnému využití v mateřských školách. Teoretická část obsahuje vedle problematiky čtenářské pregramotnosti také popsání současné české dětské literatury. Dále popisuje metody, jak s knihami pracovat. Mezi těmito metodami jsou pak vyzdvižené dramaticko-výchovné techniky a jejich fúze s literární výchovou v mateřské škole. Cílem praktické části je skrze dotazníkové šetření v mateřských školách zmapovat, které konkrétní knihy si pedagogové pro svou práci vybírají, jaká je motivace jejich výběru a následné využití těchto knih. Výzkumné šetření prokázalo, že dotazovaní pro svou práci opravdu využívají současné knihy, které byly vydané v posledních deseti letech. Vybírají si je především z důvodu vhodnosti námětu pro svůj vzdělávací plán, poutavému příběhu a velkoformátovým ilustracím. Jejich následná práce se pak různí podle konkrétního zaměření knihy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.